Jesteśmy do twojej dyspozycji!
Pytania i odpowiedzi dotyczące usług
Jesteśmy do Twojej dyspozycji każdego dnia tygodnia, aby pomóc Ci w poszukiwaniu idealnego luksusowego dywanu w najlepszej cenie.
Znajdź odpowiedź na swoje pytania dotyczące naszych usług w często zadawanych pytaniach poniżej lub skontaktuj się z nami przez czat, e-mail lub telefon, jeśli chcesz uzyskać osobistą pomoc podczas wizyty.
Dostawy i zwroty
- Bezpłatna dostawa na terenie UE
Oferujemy bezpłatną dostawę na terenie UE dla wszystkich zamówień o wartości od €90. W przypadku dostaw do miejsc docelowych poza UE może zostać naliczony ograniczony koszt wysyłki, a stawka zostanie wyświetlona na stronie kasy.
- Czas dostawy
Czas dostawy wynosi zazwyczaj od 3 do 4 dni. W przypadku bardzo dużych dywanów o szerokości od 240 cm dostawa może potrwać od 1 do 2 dni dłużej. Jeśli dywan jest tymczasowo wyprzedany, czas dostawy może się wydłużyć. W takim przypadku skontaktujemy się z Tobą szybko i podamy więcej szczegółów na temat przewidywanego czasu dostawy wraz z różnymi opcjami realizacji zamówienia.
- Darmowa wymiana
Jeśli otrzymany dywan nie pasuje idealnie do Twojego wnętrza, możesz wymienić go całkowicie bezpłatnie na inny model w tym samym lub wyższym przedziale cenowym. Możesz również wymienić dywan na ten sam model w rozmiarze o jeden mniejszym lub większym, jeśli rozmiar nie był idealny dla Twojej przestrzeni. W takim przypadku należy uregulować jedynie ewentualną różnicę w cenie między dywanami poprzez zwrot pieniędzy lub płatność na naszą rzecz.
- Stawki za usługę zwrotu, gdy nie korzystasz z naszej oferty bezpłatnej wymiany
Jeśli chcesz otrzymać zwrot pieniędzy za zakup zamiast korzystać z oferty bezpłatnej wymiany z odbiorem w domu, możesz to zrobić:- Zwrócić dywan na nasz adres zwrotny za pośrednictwem przewoźnika, który sam zorganizujesz, w którym to przypadku otrzymasz pełny zwrot kosztów zamówienia, lub
- Skorzystaj z naszej usługi zwrotu, w którym to przypadku koszt zwrotu jest odliczany od zwrotu, którego dokonujemy. Poniżej wymieniono różne opcje i stawki zwrotu.
OPCJA 1: Usługa zwrotu bez odbioru w domu
Dostępne tylko dla dywaników o maksymalnej szerokości 170 cm.- Szerokość dywanu do 90 cm = €29,00
- Szerokość dywanu od 100 cm do 170 cm = €34,00
OPCJA 2: Usługa zwrotu z odbiorem w domu
Available for all rug sizes.- Szerokość dywanu do 90 cm = €34,00
- Szerokość dywanu od 100 cm do 170 cm = €39,00
- Szerokość dywanu od 180 cm do 230 cm = €54,00
- Szerokość dywanu od 240 cm do 290 cm = €129,00
- Zwrot dywanu
Dywan można wymienić/zwrócić do 30 dni po jego dostarczeniu. Należy pamiętać, że dywan musi być przechowywany w idealnym i nieużywanym stanie. Uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu 72 godzin od otrzymania dywanu w przypadku, gdy dywan nie pasuje do Twojego wnętrza, abyśmy mogli pomóc Ci w wymianie / zwrocie dywanu.
Wystarczy odpowiedzieć na wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia, którą od nas otrzymałeś, a my niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą w celu zorganizowania przesyłki zwrotnej. Należy pamiętać, że dywany wykonane na zamówienie nie mogą być zwracane ani wymieniane, chyba że wystąpi wada produkcyjna, w którym to przypadku wymienimy wadliwy dywan.
- Skąd wysyłane są dywany?
Nasze dywany są wysyłane z magazynów zlokalizowanych w UE.
Klienci w UE są zwolnieni z płacenia ceł importowych za dywany wysyłane z naszych magazynów, więc nie ma żadnych dodatkowych opłat poza tymi, które są naliczane na stronie kasy.
- Jak mogę śledzić moje zamówienie?
Szczegóły śledzenia zamówienia zostaną wysłane pocztą elektroniczną (a w niektórych przypadkach SMS-em), gdy tylko zamówienie zostanie wysłane. Szczegóły śledzenia nie są dostępne na koncie klienta, więc należy śledzić szczegóły śledzenia od przewoźnika, które otrzymasz e-mailem.
- Co się stanie w przypadku niedostarczenia zamówienia?
W przypadku przegapienia dostawy przez kierowcę UPS należy pamiętać, że kierowca automatycznie spróbuje dostarczyć dywan ponownie następnego dnia roboczego. Szczegóły wraz z nowym szacowanym czasem przybycia otrzymasz pocztą elektroniczną.
W przypadku niedostarczenia przesyłki przez kierowcę innego przewoźnika, kierowca zazwyczaj zostawi w skrzynce pocztowej notatkę zawierającą więcej informacji na temat próby dostarczenia przesyłki oraz instrukcje dotyczące zaplanowania nowej dostawy. Możemy również skontaktować się z Tobą telefonicznie po nieudanej próbie doręczenia lub w przypadku, gdy kierowca ma problem ze zlokalizowaniem adresu dostawy.
W przypadku problemów z odbiorem zamówienia przez przewoźnika wystarczy skontaktować się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, odpowiadając na wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia otrzymaną po złożeniu zamówienia.
Ceny, rabaty i płatności
- Jak działa gwarancja najlepszej ceny?
Po prostu wyślij nam link do lepszej oferty online, którą znalazłeś, uruchamiając czat w naszym sklepie internetowym lub wysyłając nam wiadomość e-mail. Potwierdź rozmiar, który Cię interesuje, a my szybko sprawdzimy ofertę i skontaktujemy się z Tobą z kodem rabatowym, który pozwoli Ci kupić dywan z dodatkową zniżką w wysokości 25,00 € od lepszej ceny, którą znalazłeś. Ta oferta dotyczy identycznych, nowych dywanów oferowanych online, z wyjątkiem dywanów oferowanych jako wyprzedaż magazynowa z rabatem od 40% w stosunku do zalecanej ceny detalicznej marki.
- Czy oferujecie zniżki handlowe B2B??
Oferujemy zniżki handlowe dla architektów, profesjonalistów z branży wnętrzarskiej i właścicieli sklepów detalicznych.
Po prostu skontaktuj się z nami przez e-mail lub czat, a my przygotujemy dla Ciebie stały kod kuponu rabatowego, który będziesz mógł wykorzystać na stałe w naszym sklepie internetowym.
- Jakie metody płatności są oferowane?
Wszystkie dostępne opcje płatności są wyświetlane na dole każdej strony w naszym sklepie internetowym, a także na stronie kasy.
- Czy mogę bezpiecznie zapłacić w sklepie internetowym?
Oczywiście, nasz sklep internetowy jest chroniony cyfrowym certyfikatem SSL, który uwierzytelnia tożsamość strony internetowej, a następnie szyfruje informacje przesyłane ze strony internetowej na serwer za pomocą technologii bezpieczeństwa SSL. Mówi on użytkownikom, że jesteś tym, za kogo się podajesz, a wystawca zweryfikował, że to prawda. Możesz zweryfikować ten certyfikat w pasku adresu przeglądarki internetowej, gdzie znajdziesz symbol kłódki tuż przed adresem naszej strony internetowej.
Same płatności online są bezpiecznie przetwarzane przez Stripe.com, jedną z 3 największych firm przetwarzających płatności online na świecie.
Wybór idealnego modelu i rozmiaru dywanu
- Jak wybrać idealny rozmiar dywanu do mojej przestrzeni?
Stworzyliśmy przewodnik zakupu dywanów (dostępny wkrótce tutaj), aby pomóc Ci wybrać idealny rozmiar dywanu do Twojej przestrzeni. Aby jeszcze bardziej pomóc w wyborze idealnego rozmiaru do pokoju, możesz użyć gazet lub prześcieradeł, aby przykryć powierzchnię podłogi, na której chcesz umieścić nowy dywan.
Możesz również przesłać nam zdjęcia swojej przestrzeni e-mail, aby uzyskać dalszą pomoc w wyborze idealnego modelu lub rozmiaru.
- Czy masz przykładową usługę?
Rzeczywiście mamy usługę próbek i możemy zaoferować próbki większości luksusowych dywanów w naszej ofercie. Wystarczy skontaktować się z nami przez e-mail, jeśli chcesz otrzymać do trzech próbek, aby ocenić kolor i jakość przed dokonaniem zakupu. Prosimy o podanie modelu(-ów), którym(-i) jesteś zainteresowany(-a) oraz rozmiaru(-ów) dywanu(-ów), którego(-ych) zakup rozważasz.
- Jak mogę sprawdzić, czy dywan nadaje się do użytku z ogrzewaniem podłogowym?
Informacja o tym, czy dywan jest kompatybilny z ogrzewaniem podłogowym, znajduje się w przypadku większości dywanów na dole strony każdego produktu pod przyciskiem 'INFORMACJE DODATKOWE’. Jeśli ta informacja nie jest podana w tej zakładce i chcesz ją zweryfikować, skontaktuj się z nami przez e-mail.
- Czy mogę zamówić dywan w niestandardowym rozmiarze?
Ograniczona liczba marek oferuje produkcję niestandardowych rozmiarów. Jeśli szukasz dywanu na zamówienie, skontaktuj się z nami przez czat lub e-mail, abyśmy mogli sprawdzić, czy jest to możliwe oraz jaki będzie czas i cena dostawy.
Konserwacja i czyszczenie
- Regularna konserwacja: Odkurzanie
Dla żywotności dywanu ważne jest, aby odkurzać go od dnia zakupu mniej więcej raz w tygodniu.Najlepiej robić to za pomocą elektrycznego odkurzacza szczotkowego. Odkurzacz szczotkowy usuwa kurz i brud skuteczniej niż odkurzacz wyposażony w regulowane narzędzie podłogowe. Zapewnia on szczotkowanie kijków dywanu, dzięki czemu zachowuje on swój pierwotny wygląd znacznie dłużej. Co najmniej raz w miesiącu należy sprawdzić, czy filtr przeciwpyłowy powinien zostać wyczyszczony lub wymieniony.
- Tymczasowa samodzielna konserwacja
Jeśli dywan jest łatwy do podniesienia, najpierw wytrząśnij go na zewnątrz, a następnie połóż na sznurku do bielizny i wytrzyj, najlepiej z tyłu dywanu. Następnie weź dywan do środka i odkurz go. Należy pamiętać, że do czyszczenia dużych, ciężkich dywanów potrzebny jest mocniejszy system wieszania niż sznur do bielizny.
Dywan można wyczyścić ręcznie za pomocą Jamesa i ręcznika frotte. Regularne i prawidłowe czyszczenie dywanu środkami James od dnia zakupu sprawi, że dywan będzie dłużej wyglądał ładnie i świeżo, ponieważ James oferuje produkty do czyszczenia powierzchni, które czyszczą wierzchnią warstwę przędzy.
Wskazówka 1: Należy bardzo uważnie przeczytać instrukcje dołączone do produktów czyszczących James.
Wskazówka 2: Jeśli to możliwe, często obracaj dywan o 90° lub 180° stopni po samodzielnej konserwacji.
- Okresowa konserwacja przez profesjonalny środek do czyszczenia dywanów
Dywan kwalifikuje się do czyszczenia okresowego, gdy tworzenie się chodników przez miejscowe zabrudzenia staje się tak zauważalne, że odkurzanie nie daje już zadowalających rezultatów. Jeśli nie możesz lub nie chcesz czyścić dywanu ręcznie za pomocą środków czyszczących James, dywan może zostać wyczyszczony przez lokalną profesjonalną firmę sprzątającą, która będzie w stanie zastosować odpowiednią metodę czyszczenia dla danego typu dywanu.
- Usuwanie plam
Plamy powinny być usuwane najlepiej natychmiast. Pamiętaj, aby nigdy nie używać mydła do usuwania plam z dywanu!
W przypadku świeżych plam należy natychmiast zwilżyć bawełnianą ściereczkę zimną wodą, a następnie wykręcić ściereczkę w zlewie i umieścić wilgotną ściereczkę na plamie. Pozostaw ściereczkę na poplamionym obszarze, aż wyschnie. Nie wycieraj ani nie pocieraj, ponieważ może to spowodować trwałe uszkodzenie dywanu.
W przypadku uporczywych plam należy skorzystać z porad i produktów czyszczących James.eu, holenderskiej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach do czyszczenia dywanów i podłóg, która oferuje około 1400 różnych rozwiązań do usuwania plam.
W razie wątpliwości co do najlepszego sposobu usunięcia plamy, nie należy podejmować żadnych działań i pozostawić plamę do wyschnięcia. Odwiedź stronę internetową James, wyślij wiadomość e-mail na adres [email protected] lub zadzwoń na linię wsparcia James pod numer +31 77 327 80 00, aby uzyskać rzetelną poradę.
- Zapobieganie plamom i przechowywanie
Aby zapobiec plamom i zapewnić długą żywotność dywanu, zalecamy umieszczenie mat przed domem, aby wyeliminować brud przed wejściem do domu.
W przypadku, gdy podłoga w domu jest częściowo dywanowa, a częściowo twarda (drewno, kamienie, kamienie naturalne), należy zwrócić uwagę na następujące kwestie: Po wyczyszczeniu twardej podłogi przy użyciu mydła, należy ją dokładnie spłukać czystą wodą. Zaschnięte resztki mydła z twardej podłogi mogą zostać przeniesione na dywan przez podeszwy butów. Te lepkie pozostałości mydła powodują szybsze zabrudzenie dywanu.
Po wyczyszczeniu podłogi należy również upewnić się, że cały środek czyszczący i woda pod wykładziną całkowicie wyschły. Wszelkie pozostałe płyny lub pozostałości mogą zmienić właściwości przedniej lub spodniej strony dywanu i mogą uszkodzić podłogę.
Należy pamiętać, że ani my, ani producent nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia podłogi. Aby upewnić się, że podłoga jest chroniona, należy użyć certyfikowanego podkładu i postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami.
Aby przechowywać dywan, należy zawsze zwijać go górną stroną na zewnątrz i owijać czystą szmatką w celu zapewnienia optymalnej ochrony. NIE składaj ani nie przechowuj dywanu w szczelnej plastikowej torbie.
Ochrona zakupów klienta i gwarancje
- Ochrona kupujących Trusted Shops
Nasz sklep internetowy jest w pełni kontrolowany i certyfikowany przez Trustedshops.com, dzięki czemu możesz mieć pewność, że Twoje zakupy są u nas bezpieczne i w dobrych rękach. Znak jakości Trusted Shops oznacza sklepy internetowe, które spełniają lub przewyższają wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych i które oferują doskonałą obsługę w przypadku problemów z zamówieniem.
- Gwarancja producenta
Czy otrzymałeś dywan z wadą produkcyjną, która pozostała niezauważona podczas kontroli jakości lub coś innego jest nie tak z dywanem, na przykład znaczna różnica w kolorze dywanu w porównaniu do zdjęć produktu producenta, które opublikowaliśmy w naszym sklepie internetowym?
W takim przypadku wystarczy skontaktować się z nami za pośrednictwem e-mail, podając opis problemu i kilka zdjęć, abyśmy mogli pomóc w szybkim zbadaniu i rozwiązaniu tej niefortunnej sytuacji.
- Uszkodzone lub wadliwe produkty
Czy otrzymałeś dywan, który został uszkodzony podczas transportu lub który ma wadę produkcyjną, która pozostała niezauważona podczas kontroli jakości producenta? W takim przypadku prosimy o kontakt mailowy z opisem problemu i kilkoma zdjęciami, abyśmy mogli pomóc w szybkim zbadaniu i rozwiązaniu tej niefortunnej sytuacji.
Upewnij się, że paczka została sprawdzona pod kątem ewentualnych uszkodzeń powstałych podczas transportu w momencie dostawy na adres dostawy i poproś kierowcę o zgłoszenie uszkodzenia na podpisanej kopii dowodu dostawy, której kopię powinieneś otrzymać. Zapobiegnie to zgłoszeniu przez kierowcę do systemu, że przesyłka została odebrana w dobrym stanie.
- Tolerowane różnice w rozmiarze i kształcie
Pomimo tego, że producenci dywanów dokładają wszelkich starań, aby ich dywany miały dokładne wymiary podane w katalogach, mogą wystąpić pewne różnice w wymiarach otrzymanego dywanu. Wynika to z natury tkanin, które mogą rozszerzać się lub kurczyć pod wpływem temperatury i wilgotności, a także z powodu ręcznego wykańczania niektórych dywanów, co może prowadzić do niewielkich niedoskonałości boków.
Tolerowana różnica w rozmiarze dywanu wynosi od 2,5% do 5% dla marek, z którymi współpracujemy. W przypadku, gdy różnica jest zbyt znacząca i zbyt widoczna, wystarczy skontaktować się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej z opisem rozbieżności wraz z kilkoma zdjęciami, abyśmy mogli ocenić problem i pomóc w rozwiązaniu takiej sytuacji.
- Różnice w kolorach
Fotografie produktowe dostarczane nam przez różne marki dywanów, z którymi współpracujemy, są bardzo wysokiej jakości i w większości przypadków bardzo wiarygodne. Dzięki konfiguracji oświetlenia w studiach fotograficznych i wnętrzach, w których fotografowane są dywany, wyglądają one w większości tak, jak można by oczekiwać, że będą wyglądać w normalnym świetle dziennym. Jednak ze względu na różnice w kolorach, jasności i kontraście na wielu różnych ekranach cyfrowych urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych dostępnych na rynku, kolory lub odcienie kolorów otrzymanego dywanu mogą się nieco różnić od oczekiwanych. W związku z tym zalecamy ocenę zdjęć produktu na dwóch różnych ekranach / urządzeniach, jeśli to możliwe, aby można było sprawdzić, czy kolory wyglądają tak samo lub podobnie na obu urządzeniach, w którym to przypadku można stwierdzić, że najprawdopodobniej widzisz kolory w realistycznych odcieniach.
Zalecamy również ocenę wszystkich dostarczonych zdjęć dla konkretnego dywanu, a nie tylko pierwszego zdjęcia w naszej galerii produktów, które pokazuje dywan z przodu. Dodatkowe zdjęcia nastroju pokazują dywan pod różnymi kątami i oświetleniem, co pozwoli ci zobaczyć, jak kolor (y) dywanu mogą się zmieniać w różnych ustawieniach.
W rzadkich przypadkach, gdy otrzymasz dywan ze znacznymi różnicami kolorystycznymi, po prostu skontaktuj się z nami przez e-mail z opisem rozbieżności wraz z kilkoma zdjęciami, abyśmy mogli to ocenić i pomóc w rozwiązaniu takiej sytuacji.
- Fale i puszystość
Gdy dywan o płaskim splocie (taki jak dywany o płaskim splocie marki Louis De Poortere) jest nowy i został dopiero co rozwinięty z opakowania, w którym mógł spędzić kilka tygodni lub miesięcy, całkiem normalne jest, że nie będzie od razu leżał całkowicie płasko po zainstalowaniu w pokoju. Po świeżym ułożeniu na dywanie mogą również tworzyć się fale. Pozwól dywanowi osiąść i zaaklimatyzować się w nowym domu, a przekonasz się, że Twój nowy dywan będzie wyglądał idealnie w ciągu najbliższych kilku dni lub ewentualnie po dwóch do trzech tygodniach.
Jeśli kupiłeś ręcznie tkany, wełniany dywan, pamiętaj, że Twój nowy dywan może wymagać kilku sesji odkurzania, zanim przestanie puchnąć wełnę w pierwszych tygodniach.
Czy VAT jest wliczony?
Tak, VAT jest wliczony w produkty oferowane w naszym sklepie internetowym w przypadku wybrania adresu dostawy w UE. W związku z tym NIE zostaniesz obciążony dodatkowym podatkiem VAT ani cłami importowymi, jeśli złożysz zamówienie na dywan wysyłany z naszych magazynów w UE, z wyjątkiem sytuacji, gdy wybierzesz adres dostawy w Szwajcarii, Norwegii lub w innym kraju spoza UE.
Czy zapłacę cło za dywany?
Jeśli złożysz zamówienie w naszym sklepie internetowym i wybierzesz adres dostawy w UE, nie płacisz cła importowego za dywany wysyłane z naszych magazynów w UE, więc NIE ma żadnych dodatkowych opłat innych niż te naliczane na stronie kasy.
Tylko klienci z innych krajów spoza UE, takich jak Szwajcaria i Norwegia, są obciążani cłami importowymi, które różnią się w zależności od kraju. Na przykład klienci w Szwajcarii są obciążani cłem przywozowym w wysokości 7,7%, które jest płatne online za pośrednictwem firmy transportowej. Klienci w Szwajcarii nie są obciążani podatkiem VAT po wybraniu adresu dostawy w Szwajcarii, ale zamiast tego zostaną obciążeni szwajcarskim podatkiem VAT od zamówień powyżej 300 CHF.